Play Europe Marketing Agency

SEO Predátori (medzi SEO agentúrami)

V prípade, že vidíte v ponuke SEO agentúry niečo ako “Revolučné SEO články”, “databáza našich PR webov” a podobne, spozornite. Vedzte, že sa s najväčšou pravdepodobnosťou jedná o sieť PBN (Public Blog Network) – teda desiatky webov s nulovou hodnotou. Linky z týchto webov sú potenciálne toxickými a sú na weboch vytvorených samotnými SEO agentúrami. Môžete to spoznať aj tak, že takmer každý jeden článok, na ktorý kliknete, má od kvalitného článku ďaleko. Je to len nudné promo s linkom na nejakého nešťastníka, ktorý tejto SEO agentúre naletel.

 

Ako spoznať web z PBN?

 

Stránka z PBN má spravidla tieto parametre:

 

  • návštevnosť z Google vyhľadávania blízku nule
  • nízku autoritu domény
  • obsahuje takmer výlučne nekvalitné reklamné články
  • nízka cena
  • vysoký podiel článkov o erotike, hazarde, krypte
  • dizajn webov ako cez šablónu
  • nízka frekvencia pridávania článkov (často len raz za pár mesiacov)
  • jednotlivé domény sú medzi sebou často poprepájané

 

Vzájomné prepojenie webov PBN umožňuje Googlu algoritmicky tieto užívateľsky bezvýznamné databázy odhaliť. Na spomínané algoritmické odhalenie sa používa hlavne teória grafov. Prevádzkovatelia PBN často tvrdia, že to majú premyslené, aby na nich Google neprišiel, čo istú krátku dobu skutočne môže platiť.

 

Toto “premyslenie” väčšinou spočíva v tom, že weby medzi sebou neprelinkujú. Vtedy je však DA blízko nuly a linky sú nanajvýš z internetových katalógov. Ak má web nulovú návštevnosť, prečo by link z neho mal mať akúkoľvek váhu?

 

My v Play Europe sme si však na 100% istí, že Google na drvivú väčšinu PBN webov vo veľmi krátkej dobe skutočne príde. Domény sú tiež niekedy (nie vždy) nazvané ako by to robila AI z minulého storočia (pekne-clanky.sk, zaujimave-weby.sk, pr-clanky.cz a podobne).

 

Napíšte nám a my sa pozrieme či ste sa nestali obeťami SEO predátorov

 

Aká je penalizácia za využívanie služieb PBN?

 

Vás ako objednávateľa tejto služby čakajú 2 možné scenáre, ktoré v konečnom dôsledku vedú k tomu istému – prídete o veľa alebo ešte viac peňazí len preto, že chcete ušetriť na kvalitnom link buildingu. V prvom – lepšom scenári, bude Google tieto linky ignorovať a vy prídete len o stovky eur, ktoré ste vložili do nákupu článkov z PBN. V druhom – horšom scenári, dostanete penalizáciu a táto Váš web úplne pochová. V reáli to vyzerá asi tak, že zákazník bude hľadať napríklad kominára v Hornej Dolnej a jediný kominár v širokom okolí  medzi výsledkami jednoducho nebude, pretože kupoval články z PBN.

 

Google spustil nástroj Disavow links, ktorým dokážete tieto linky v očiach Google deaktivovať. Z našich skúseností však pochybujeme, že tento nástroj funguje ako reset temnej minulosti a nová štartovacia čiara. Podľa našich skúseností zo SEO konferencií sa po spustení Google antispam algoritmu menom Penguin v 2012 žiadnemu postihnutému webu nepodarilo naplno zotaviť.

 

Nižšie si môžete pozrieť príklad z PBN

 

Príklad 1: Nízka frekvencia pridávania článkov a samotné články majú takmer výlučne promo charakter.

 

Príklad 2: Vysoká frekvencia erotického obsahu, nízka frekvencia pridávania článkov.