Play europe (1)

Ako optimalizovať webstránku pre lokálne SEO

Máte lokálny biznis a chcete viac zákazníkov? Možno robíte rovnaké chyby ako drvivá väčšina podnikateľov – áno včetne Vašej konkurencie. Niektoré veci si viete spravovať Vy sami, na iné je tu SEO agentúra.

 

Optimalizácia webstránky pre lokálne SEO znamená prispôsobenie stránky pre vyhľadávače tak, aby bola viditeľná pre ľudí hľadajúcich produkty a služby v konkrétnom geografickom regióne. Nižšie je niekoľko tipov, ako to dosiahnuť. Pre mnohých sa tieto tipy budú zdať triviálne, faktom však je že viac ako 70% lokálnych biznisov mnoho dôležitých atribútov ignoruje.

 

  1. Zadajte správne informácie o kontakte: Zadajte presnú adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu, aby ľudia mohli ľahko nájsť Vašu spoločnosť. Ani by ste neverili aká častá je toto chyba – na opravu nie je potrebný žiaden SEO expert.
  2. Používajte lokálne kľúčové slová: Používajte kľúčové slová, ktoré súvisia s Vašimi produktmi alebo službami a s lokalitou, v ktorej sa nachádza Vaša spoločnosť. Napríklad, ak ste kvetinárstvo v Bratislave, používajte slová ako “kvetinárstvo v Bratislave” alebo “doručenie kvetín v Bratislave.” Skutočne Vám nepomôže byť na top pozíciách pre všeobecné kľúčové slovo “kvetinárstvo”. Nikto z Popradu, Nitry… totižto kvety u Vás nakupovať nebude.
  3. Vytvorte si stránku Google My Business: Táto stránka vám umožní zverejniť informácie o Vašej spoločnosti, ako napríklad adresu, telefónne číslo a hodiny prevádzky, pre ľudí, ktorí hľadajú Vaše produkty alebo služby v lokalite. V tejto oblasti podľa našich skúseností je dobre využiť služby SEO agentúry. Google my Business pre lokálny biznis je asi to najdôležitejšie, čo každý podnikateľ potrebuje.
  4. Získajte recenzie zákazníkov: Recenzie zákazníkov sú dôležité pre lokálne SEO, pretože vyhľadávače ich berú ako dôkaz o kvalite vašich produktov alebo služieb. Snažte sa získať recenzie od zákazníkov na stránkach ako Google, Yelp a Facebook. Veľmi často sa stáva, že podnikatelia s týmito profilmi aktívne nepracujú a to spôsobuje, že ak dostanú recenziu, tak len tú negatívnu. Pýtajte si jednoducho verejný feedback.
  5. Vytvorte si lokálne spätné odkazy: Spätné odkazy sú dôležité pre SEO, pretože vyhľadávače ich berú ako dôkaz o kvalite a dôveryhodnosti Vašej stránky. Snažte sa získať spätné odkazy od iných spoločností v lokalite, napríklad od podnikateľskej komory, obchodného zväzu, alebo od iných spoločností, ktoré sa venujú podobným produktom alebo službám ako tá Vaša.
  6. Sústreďte sa na lokálny obsah: Vytvorte si obsah, ktorý je relevantný pre Vašu lokalitu, napríklad blogové príspevky o miestnych udalostiach, recenzie miestnych reštaurácií alebo návody na výlety v okolí. To pomôže vyhľadávačom lepšie rozumieť, že Vaša stránka je relevantná pre daný región a zvýši Vašu viditeľnosť pre miestnych používateľov a samozrejme návštevníkov.
  7. Používajte alt text a názvy obrázkov: Používajte alt text a názvy obrázkov, ktoré obsahujú lokálne kľúčové slová, aby vyhľadávače lepšie rozumeli obsahu vašej stránky. Často vidíme v atribútoch obrázka alt=” ” – čiže prázdny tag. Zaberie pár sekúnd napísať napríklad alt=”Kvetinárstvo Bratislava Ružinov”.
  8. Používajte schema markup: Používanie schema markupu pomôže vyhľadávačom lepšie rozumieť informácie o Vašej spoločnosti, ako napríklad adresu a telefónne číslo, a zvýši Vašu viditeľnosť pre lokálne vyhľadávania.

 

SEO optimalizácia webstránky pre lokálny biznis môže byť časovo náročná, ale je to dôležitá súčasť online marketingu pre spoločnosti, ktoré sa snažia zvýšiť svoju viditeľnosť pre miestnych zákazníkov. Využitím týchto tipov by sa vaša webstránka mala zlepšiť v lokálnych vyhľadávaniach a prilákať viac potenciálnych zákazníkov.

Mohlo by vás zaujímať

Dohodnite si konzultáciu